"להבטיח שסיפורם יישאר נוכח במקום שבו גדלים הדורות הבאים". במעמד המשפחות השכולות, ראש העיר חיים ביבס וקהילת בית הספר, נערך טקס הסרת הלוט מאנדרטת ההנצחה החדשה בעירוני א' לזכר ששת הבוגרים, חללי מערכות ישראל.
קהילת בית הספר עירוני א' במודיעין, יחד עם הנהגת העיר והמשפחות השכולות, התייחדו ביום שלישי האחרון (16.6) בטקס מרגש וכואב במיוחד. במהלך הטקס הוסר הלוט ונחשף אתר ההנצחה הבית-ספרי החדש, המוקדש לזכרם של שישה מבוגרי בית הספר, חללי מערכות ישראל שנפלו בעת שירותם ובמילוי שליחותם למען ביטחון המדינה.
הטקס התקיים במעמד ראש העיר חיים ביבס, מנהל בית הספר ד"ר דביר שלומי, חברים, תלמידים, צוותי ההוראה וקהילת בית הספר, שעמדו לצד המשפחות השכולות ברגעים המצמררים של חשיפת האנדרטה.
הבוגרים שאינם: שישה סיפורי חיים שנגדעו
באנדרטה החדשה מונצחים שישה מתלמידי בית הספר לשעבר, שכל אחד מהם הותיר חותם עמוק בלבבות מכריהם:
-
רב סרן במיל' מושיקו מקסים רוזנוולד ז"ל, אשר נפל ב-16 בדצמבר 2024. מושיקו בלט כבר מנעוריו בחוש צדק מפותח, אחריות אישית גבוהה ויכולת מנהיגות והובלה. הוא היה מהנדס מצטיין שראה בהנצחת חללי ישראל שליחות עליונה, ושירת כמפקד פלוגה בגדוד הנדסה 7107 בחטיבת הנח"ל.
-
רב סמל במיל' רן יעבץ ז"ל, אשר נפל ב-16 במאי 2024. רן היה עבור רבים סמל מובהק לאהבה ונתינה, תמיד עם חיוך רחב ומילה טובה לכולם. הוא היה בעל אוהב לתמר ואבא מסור לאיתי, נגה, אור ורנה. שירת כלוחם בגדוד סיור 6828 של חטיבת ביסל"ח (828).
-
רב סמל אלון קודריאשוב ז"ל, אשר נפל ב-29 במרץ 2024. לוחם סיירת אגוז של עוצבת הקומנדו. כנער, אלון הציב לעצמו מטרות קשוחות ועמד בהן פעם אחר פעם, כולל זכייה בחגורה שחורה בקרטה והגשמת חלומו הגדול לשרת כלוחם ביחידת עילית.
-
סמ"ר עמית דוד חבורה ז"ל, אשר נפל ב-24 במאי 2022. עמית היה תלמיד מצטיין, אהוב על חבריו, יצירתי ומוזיקאי מוכשר שהרבה לנגן בפסנתר. הוא שירת כלוחם וכמפקד בחטיבת כפיר ואף תכנן להמשיך לקורס קצינים.
-
סמ"ר עמית טל-און ז"ל, אשר נפל ב-18 במאי 2018. עמית בלט כתלמיד מצטיין במדעי המחשב, מתמטיקה ואנגלית, והיה ספורטאי ואיש ספר מעורר השראה. שירת ביחידה הטכנית של חטיבה 401.
-
סמ"ר איתי שוורץ ז"ל, אשר נפל ב-16 במרץ 2006. נער רגיש, אידיאליסט ואוהב אדם, שהאמין בכל ליבו בשלום, באחדות ובחמלה, וגילה אחריות עמוקה כלפי החברה והטבע. שירת כחובש קרבי בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.
"העבר מעניק משמעות להווה ומצפן לעתיד"
בית הספר עירוני א' הצמיח לאורך השנים דורות של בוגרות ובוגרים שבחרו לתרום לחברה ולמדינה באופן פעיל, כאשר שיעורי הגיוס והשירות המשמעותי במוסד הם מהגבוהים ביותר בארץ. האנדרטה הבית-ספרית החדשה משתלבת במסורת העירונית הענפה להנצחת בנותיה ובניה של העיר – בבית יד לבנים, במשעולים, במעלות ובבתי הספר שבהם התחנכו. המטרה היא להבטיח שסיפורם של הנופלים יישאר נוכח וחי במקום שבו גדלים הדורות הבאים, כחלק בלתי נפרד מן הזהות הערכית של העיר.
ראש העיר, חיים ביבס, נשא דברים כואבים בטקס: "העיר שלנו נפרדה בכאב מחיילות וחיילים אמיצים, ששילמו את המחיר היקר מכל במאבק על קיומה ובטחונה של מדינת ישראל. בני הדור הזה, דור הניצחון, הוכיחו במסירותם כי רוח השירות, הערבות ההדדית והמחויבות למדינת ישראל הן היסוד המרכזי בחוסנה של החברה הישראלית".
מנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי, הוסיף ואמר: "מתוך הכאב הגדול, אנו מבינים כי ישנם אנשים שאינם חדלים להיות נוכחים. הם ממשיכים לחיות בזיכרון, בערכים שהותירו אחריהם, באהבה שהם עוררו ובחותם שהטביעו על כל מי שפגש אותם. אנו מבקשים להפוך את אתר ההנצחה למקום של בין-דורות, מפגש בין הזיכרון לבין החיים שנמשכים סביבו. מקום שבו העבר מעניק משמעות להווה ומצפן לעתיד".
מערכת "מודיעין בשבילך" מרכינה ראש ומחבקת את המשפחות השכולות. יהי זכרם של הנופלים ברוך.









